The details

Inredning är ett område som ligger mig nära hjärtat. Jag tycker det är viktig att ha ett hem som känns hemtrevligt och trivsamt. Det är ju lite av ens fristad. Intresset tror jag måste ha startat väldigt tidigt i mitt liv, kanske var det när man fick ta över ett rum efter någon av sina äldre syskon? Jag möblerade nog om i mitt rum varannan månad, om inte oftare!

Det är ju ett sätt att testa och se ifall möblerna passar bättre på ett ställe än ett annat.
När jag möblerar eller ändrar något i ett rum idag, så har jag lärt mig att med vissa knep så kan man skapa en specifik känsla i rummet. För att få harmoni i rummet så tänker jag ofta på det här

  1. Begränsa antalet grundkulörer i rummet till 3-4st, för att inte rummet ska upplevas som oroligt
  2. För att skapa ett lugn och en känsla av värme i rummet så är jordnära färger ett bra val, men även levande material som t.ex. detaljer i trä och gröna växter
  3. Om det praktiskt är möjligt, så placera möblerna enligt Feng Shui. För mig är det extra viktigt i sovrummet för att sova bra. (Vill du läsa mer om Feng Shui så kan du göra det här).

Så här på kvällarna när man funderar över nästa projekt hemma, då är det lätt hänt att man trillar in på sidor som Svensk Tenn, som har mycket fina inredningsprylar och möbler. Men endel av produkterna har väl en aning saftigt pris för just mig, men man kan ju alltid drömma lite.. Eller kanske hitta någon liknande kopia om man har tur!

och med det sagt och en bra helg i bagaget, så laddar vi för en ny vecka!
Kram på er.

/K

Kommentera

