On a silverplate

thumb_IMG_1785_1024

I köket har jag samlat några fina flaskor som används vid matlagningen, på ett fint silverfat som kommer från en släkting till E. Det gör sig fint med den gråa mosaiken. Den är också lätt att uppdatera när du känner för något nytt.

Här har jag bara bytt ut matlagningsdetaljerna mot en växt, ger genast en helt annan känsla.

IMG_1790IMG_1791
Just nu är jag på jakt efter en salt och pepparkvarn som kan få en fin plats där på.
Jag ska bara hitta den rätta!

Vi har fler silverfat här hemma, jag tycker dem är så fina och dem går att använda till så mycket. Förr dukade man kanske upp med 7 sorters kakor på?
Jag använder ett till att elda upp det sista på ljusstumpen som blir kvar, det blir rätt mycket släng annars, av något som blir en så fin detalj.

thumb_IMG_1788_1024

Har du några tips eller knep som du sitter och håller på?
Dela mer än gärna med dig här i kommentarsfältet! 🙂

Kram

/K

2 thoughts on “On a silverplate

Kommentera

