28 grader

Svettigt värre idag!
Många kanske tycker man är korkad som går till gymmet när det är strålande sol ute.
Eftersom jag inte har speciellt mycket redskap hemma,
(och heller inget altandäck i solen) så åkte jag till gymmet.
Jag hann köra några set inne,
innan det slog mig att jag faktiskt kunde ta med mig några vikter,
teraband och en matta UT i solen!

Nytta med nöje.

Det fanns en perfekt trappa där jag körde jämfotahopp med djup nergång (typ som en squat på slutet) uppför trappan 3ggr.

Passet såg ut såhär:

Inne


12×3 set rodövning med tung vikt (41kg)
12×3 set squats med vikt (med fötterna tätt ihop) (15kg)

Ute

12×6 set (3set/sida) russian twist (10kg)
12×3 set situps
3 set jämfotahopp i trappa
12×6 set (3set/sida) med rött teraband runt låren (gå med djupa steg i sidled som en krabba)
12×6 set (3set/sida) axelpress uppåt (2,5kg i vardera hand)

Det va nog allt, det jag minns! Sen blev det lite för varmt och magen ropade efter mat, så då pyste jag hemåt.

Det slog mig just att det är väldigt svårt att förklara vissa övningar utan bilder/video.. Så det kanske är något som kan komma upp i framtiden!

Kram på er och passa på och njut som bara den i sommarvärmen!

/K

Kommentera

