Kroatien – Semester

Senaste inlägget säger att det var 22 dagar sedan. Oj, livet hamnade visst emellan!
Jag har hunnit att gå på semester och kommit tillbaka idag för att jobba några dagar innan semestern infinner sig på riktigt igen.

Det började med rätt go bilresa ner mot Kroatien den 7 juli. I en minibuss så färdades vi igenom Danmark till Kassel i Tyskland för en övernattning. På morgonen så gick vi upp tidigt och fortsatte bila genom hela stora Tyskland mot Österrike. Tog dock en liten avstickare och åkte över landsgränsen efter en traktor och med kor utmed vägen istället för utmed autobahn.. :’)

Kom fram till nattens boende som blev i orten Faak Am See. Det kändes verkligen som en alpby då vi hade go utsikt från balkongen på kvällen. Tänk hur fint det borde va vintertid?

IMG_2722

Nästkommande dag så for vi genom Italien med helt underbara vyer utmed vägen, till Slovenien och till slut kom vi fram till resmålet Medulin i Kroatien.
Som har bjudit på både gassande heta 36 grader till 17 grader mulet och regn dem två sista dagarna. Men det var absolut inte sista gången jag åkte dit, jag kände mig inte klar där. Kolla bara på vattnet vi badade i en av dem där heta dagarna:

IMG_2750

Med den resan i bagaget så kan jag inte annat än hoppas att värmen kommer till Sverige. Vill inte vara så frusen som jag är nu. Man vänjer sig rätt fort vid värmen där borta i fjärran 🙂

/K

Kommentera

