Snart höst

Nästan hela augusti lyckades passera också, och många har börjat prata om hösten redan. Jag har inte bestämt mig om jag ska låta höstmys-känslan omfamna mig helt än, men varma halsdukar, en kopp té och drivor av tända värmeljus låter faktiskt lite lockande när man tittar ut och ser en grå himmel.

Hösten kanske inte känns så farlig p.g.a att jag har nya planer i sikte?
Jag har i princip jobbat sedan jag tog studenten, (ett kort pluggstopp där emellan).
Just för att jag aldrig vetat vad jag egentligen drömmer om att göra, det har aldrig varit att göra karriär eller bilda familj. Jag har länge försökt söka efter det där man verkligen brinner för. Men man blir lätt bekväm i den vardagen, pengarna trillar in men sen är det inte så mycket mer, dagarna går men man känner inte att man utvecklas som människa. Som att stå och stampa ungefär.

Det har också funnits ett flertal personer som försökt pressa mig till ett beslut som inte är mitt.
”inte ska väl du jobba här hela livet?”
”gör något med ditt liv”
”plugga nu innan det är försent”
”du vill väl inte ångra dig när du är gammal?”

Jag förstår att tanken varit god, och att dem bara velat väl. Att dom talar av erfarenhet liksom, eller att dem ångrar något dom gjort/inte gjort själva.
Men oj vad det har bromsat mig. Oj vad jag har känt mig liten.

Man kan nog säga att jag har sökt till  högskolan dem 3 senaste åren, men alltid backat ur.
För att:
1. Jag har trivts helt okej på jobbet
2. Rent ekonomiskt är det rätt bekvämt, kunna resa vart man vill, köpa vad man vill
3. Magkänslan har inte varit bra
4. Det har inte känts som mitt egna beslut

Det jag kommer till nu är att helt plötsligt så känner jag mig redo. För att testa och se om detta är min grej, vem vet, det kanske inte är mitt ”kall” men det kanske är något som jag kommer tycka är kul? Jag hoppas att det kommer gå bra, jag litar fullt på min magkänsla men rusar rakt emot mina rädslor som har förföljt mig sedan jag var 6-7år. Men för att vara modig så måste man vara rädd först.

Så nu kör vi. Håll tummarna för mig.

 

 

 

One thought on “Snart höst

  1. Laila skriver:

    Fina och tänkvärda ord du skriver. Och är helt övertygad om att de kommer och gå bra för dej. Du kör efter magkänslan och nu är tiden inne för förändring. Jag är så stolt över dej! Älskar dej! Kramar från din mamma💕

    Liked by 1 person

Kommentera

