Något nytt

Just idag så är det TRE veckor sedan livet på högskolan började. Jag kan inte förstå hur det kan gå såhär fort? Men visst, det brukar ju göra det när allt är nytt. Min utmaning än så länge, har varit att få ihop min egen vardag med just tiden i skolan. Det har inte blivit så många lediga tillfällen att sticka iväg och träna, men dom nya vardagsrutinerna sätter sig snart. Dom få gånger jag faktiskt har kunnat stänga in mig med hörlurar på gymmet, så känner jag att här mår jag som bäst. Fokuset infinner sig nästan direkt, tankarna om mig själv känns alltid lite lättare och bättre när jag går där ifrån.

Mitt emellan rutinerna så har den fruktansvärt efterlängtade altanen blivit till! Vi har längtat efter den i ungefär ganska exakt 2år. När vi flyttade in, idéerna började ta form ganska samtidigt. Det tog i runda slängar 1 vecka för den att bli klar. En mycket duktig bekant gjorde det han är bra på helt enkelt, för fint blev det.

 

img_3036

Före. Dom första spadtagen.

img_3041

Det fanns två gamla spadar kvar (som vi antar är ifrån när huset byggdes 65.) varav en strök med när vi skulle gräva upp en av alla stenar som var i vägen.

img_3103

Plintar nedsatta, ogräsduk lagd med singel ovanpå. Balkar har kommit upp och bildat den ram som sedan ska bli altan.

img_3115

Trappsteg och vindskydd börjar ta form och de går att se lite hur slutresultatet kommer se ut.

img_3249

img_3250img_3252img_3253img_3256

KLART! Vi är så nöjda. Nu är det bara lite inredning och lull lull som ska på plats, men det kanske dröjer till nästa sommar. Nu har vi våran underbara altan i alla fall.

 

 

 

Kommentera

