Återvinnande pyssel

Med en studentplånbok så får man tänka om angående inköp. Jag var sugen på att köpa nya grejer för att skapa årets adventsljus, men kom på att jag har en hel del som går bra att återanvända hemma. 

Årets adventsljus har jag gjort utav gamla ölflaskor, urtvättade och fyllt med glitter på insidan. Med en dynamo har jag klistrat på texten på flaskorna, och sedan knutit olika band/snören runtom.

Hur enkelt som helst och hade blivit minst lika snyggt med olika höga eller olika sorters flaskor till ljushållare. Eller bara med en ljusmanchett i en flaska. Det var min första tanke, men hade bara två stycken hemma så fick tänka om. 

Är rätt nöjd ändå! Nu väntar jag bara på advent så jag kan få tända första ljuset. Vi får hoppas att snön får ligga kvar.


Kram! /K

Kommentera

