Längtan efter jul

Hej nu var det längesen igen, men det verkar bli så här när det finns mycket annat kul att göra eller lägga tid på.

Tiden går så fort och jag tar det som ett tecken på att jag har gjort ett bra val.
Vi är just nu inne på fjärde kursen denna termin, än så länge har vi haft en ny kurs varje månad. Den kurs vi läser nu heter ”Teknik för webbdesign” och fokuserar på HTML och CSS. Då jag läste en kurs med nästan samma inriktning under jan-juni i år, så känns det som att jag har lite kött på benen. Men alla lär ut olika och det känns i vilket fall bra att repetera så att det sitter. För det gör det absolut inte helt hundra än.

När det kommer till hemmafronten så har det kommit tillbaka lite inspiration, den har varit lite av ett tag men ibland dyker den upp helt oförberett. Den kom tillsammans med julkänslan när första snön föll för några veckor sen. Det blev en ny dukning på vårt långa nya bord. Skapad utav en gammal bräda som legat i källaren säkert sedan huset byggdes.

fullsizeoutput_f8bfullsizeoutput_f8a

Här syns glasunderläggen vi gjorde utav en björk vi fällde utanför huset för två år sedan.
fullsizeoutput_f88

Så nu sitter jag här och pluggar samtidigt som jag bara njuter av att se julstjärnan i fönstret och med levande ljus tända på brädan. Det fattas egentligen bara lite grönt sen är det tipp topp!

/K

One thought on “Längtan efter jul

Kommentera

