Måla som belöning

Efter slit kommer belöning. Det är ett motto som fungerar. 

Jag har suttit och slitit med den sista hemtentan för den senaste kursen. Äntligen blev jag klar och ville då göra något som jag kunde göra utan någon som helst prestation. 

Måla! Det händer inte så ofta, men nu visste jag att det stod en blank canvas nere i källaren som bara väntade på att fyllas med färg. Resultatet blev bättre än jag trodde, får se om den slutar så här eller om det tillkommer något längre fram när den har torkat. 

Det roliga med akrylfärg är att den torkar så fort och ger en struktur till tavlan. 

Kommentera

